Om DeltagerDanmarks privatlivspolitik

Sådan indsamler vi og anvender dine personoplysninger

Hvad giver du samtykke til, når du accepterer privatlivspolitik for PRAXIS?
DeltagerDanmark er facilitator af PRAXIS, og de data du måtte dele med os, er derfor DeltagerDanmarks ansvar. DeltagerDanmark er ansvarlig for din data i perioden 1. januar 2023 til 1. januar 2024, eller til projektet afsluttes. Herefter overdrages data til TrygFonden, der ejer PRAXIS. Når du skriver dig op til et PRAXIS-netværk eller tilmelder dig et event, giver du samtykke til, at vi må kontakte dig pr. e-mail med indhold, der relaterer sig til PRAXIS generelt eller for din kommune. Afgiver du ved tilmelding også dit telefonnummer, giver du samtykke til, at vi må kontakte dig telefonisk.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på info@deltagerdanmark.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage mails fra os.

DatasikkerhedVi behandler altid dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.Vi opbevarer dine oplysninger i mailsystemet NemTilmeld. Læs om deres datasikkerhed her. Til hjemmeside bruger vi platformen Webflow. Du kan læse om deres privatlivspolitik her.

Skulle du have yderligere spørgsmål til, hvordan DeltagerDanmark behandler dine oplysninger, kan du læse “alt det med småt” i DeltagerDanmarks privatlivspolitik herunder:

1. Privatlivspolitik - DeltagerDanmarkFormål med politik
1.1 Formålet med denne privatlivspolitik er at gøre dig opmærksom på, hvordan DeltagerDanmark (”vi”, ”os”) behandler dine personoplysninger. Med denne politik ønsker vi at gøre dig bevidst om, hvilke oplysninger der indsamles og behandles, og hvor længe de opbevares. Privatlivspolitikken omhandler behandling af personoplysninger hos DeltagerDanmark, når du indgår aftaler, interagerer eller på anden måde udveksler personoplysninger med os.  

2. Beskrivelse af behandlingerne
DeltagerDanmark behandler dine oplysninger til et eller flere specifikke formål og i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne. Vi behandler bl.a. dine oplysninger, hvis du er kunde hos os, kunde via vores webshop, samarbejdspartner, leverandør, besøger vores hjemmeside eller vores sociale medier, hvis du skriver dig op til vores nyhedsbrev samt søger job hos os. Oplysningerne vil som altovervejende udgangspunkt komme direkte fra dig, og vi behandler alene dine oplysninger, så længe det er nødvendigt af hensyn til det formål, hvortil de blev indsamlet. Oplysningerne kan dog også behandles og opbevares længere i anonymiseret form.I nedenstående kan du få et overblik over de forskellige typer af behandlinger, som vi foretager.

2.1 Kundeforhold

Erhvervskunder
I forbindelse med salg af vores forskellige rådgivnings- og konsulentydelser til erhvervskunder, behandler vi oplysninger om disses kontaktpersoner for at kunne indgå og opfylde en aftale med dig jf. GDPR art. 6(1)(b). Disse oplysninger omfatter kontaktoplysninger som navn, firmanavn, e-mail, og telefonnummer.Vi sletter oplysningerne løbende, dog senest 5 år efter endt kundeforhold.

Privatkunder

DeltagerDanmark behandler personoplysninger om private kunder, når du er kunde via vores webshop. Vi behandler dine oplysninger i forbindelse med salg af vores produkter samt tilmelding til vores workshops og kurser med henblik på at kunne indgå og opfylde en aftale jf. GDPR art. 6(1)(b). Disse oplysninger omfatter kontaktoplysninger som navn, e-mail, adresse og telefonnummer samt købshistorik og betalingsoplysninger.

Vi sletter oplysningerne løbende, dog senest 5 år efter endt kundeforhold.

2.2 Workshops, kurser og uddannelser
Vi tilbyder workshops, kurser, uddannelser m.v. til vores erhvervskunder. I den forbindelse behandler vi dels oplysninger om kundens kontaktperson, herunder virksomhed samt navn og kontaktoplysninger med henblik på at kunne indgå og opfylde en aftale, jf. GDPR art. 6(1)(b).

Vi sletter oplysninger om kunden løbende, dog senest 5 år efter endt kundeforhold.

Vi behandler i nogle tilfælde også oplysninger om vores kunders medarbejdere, såfremt disse deltager på vores workshops, kurser og uddannelser. Vi behandler som udgangspunkt kun navn og e-mailadresse om medarbejderen, samt hvilken virksomhed medarbejderen er ansat ved. Vi behandler disse oplysninger for at forfølge en legitim interesse bl.a. med henblik på at udarbejde deltagerlister, jf. GDPR art. 6(1)(f). Vi modtager disse oplysninger direkte fra virksomhederne selv, hvorfor omfanget af personoplysninger kan variere. Såfremt vi modtager flere oplysninger end vi har brug for, sletter vi disse efter modtagelse.

Vi sletter oplysninger om deltagerne på disse workshops, kurser og uddannelser efter afholdelse.

2.3 Sociale medier
Vi anvender visse sociale medier bl.a. Facebook til at komme i kontakt med potentielle kunder, samt fremme vores markedsføring. Hvis du har været inde og ”like” vores fanside, er medlem af en af vores grupper på det sociale medie eller i øvrigt har været i kontakt med os igennem dette, behandler vi undgåeligt dine personoplysninger. Vi behandler hertil kun oplysninger om dit navn og e-mail.

Hvis du kontakter os via sociale medier, behandler vi dine personoplysninger på baggrund af vores interesse i at kunne kontakte dig og svare på dine henvendelser jf. GDPR art. 6(1)(f). Oplysningerne vil stamme fra dig og det sociale medie, som du kontakter os igennem.

Vi har et såkaldt fælles dataansvar med de sociale medier vi anvender, idet vi begge behandler dine personoplysninger til egne formål. Du kan læse mere om de sociale mediers behandling af dine personoplysninger i det følgende:

- LinkedIns behandling af dine personoplysninger her og om det fælles dataansvar her.

- Twitters behandling af dine personoplysninger her.

- Facebook og Instagrams behandling af dine personoplysninger her, og om det fælles dataansvar her.

I forhold til Facebook indebærer aftalen om Fælles dataansvar hovedsageligt, at DeltagerDanmark bruger Facebooks "omfattende produkter" og at både DeltagerDanmark og Facebook skal sikre lovligheden af egne behandlinger. Derudover indebærer det, at du kan rette henvendelse til både os og Facebook, såfremt du vil gøre dine rettigheder gældende.

Oplysninger behandlet ifm. sociale medier, som omhandler direkte kommunikation via de sociale medier slettes med det samme. Opslag på f.eks. Facebook-sider eller i offentlige grupper slettes ikke, idet et opslag eller en kommentar på Facebook-sider eller i offentlige grupper betragtes som værende offentlige områder. Du kan læser mere om offentlige områder her.

2.4 Markedsføring
Vi behandler kun dine personoplysninger til brug for markedsføring, hvis du har givet dit samtykke i overensstemmelse med GDPR art. 6(1)(a) til at modtage et af vores nyhedsbreve. Omfanget af vores behandling fremgår af det konkrete samtykke.

Hvis du har samtykket til at modtage markedsføring fra os, behandler vi som udgangspunkt oplysninger om navn og e-mailadresse.

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage ved at benytte linket ”afmeld” i de nyhedsbreve, du modtager samt ved at sende en mail info@deltagerdanmark.dk eller ringe til (+45) 41 25 90 75.

Vi opbevarer dokumentationen for dit samtykke, så længe du modtager markedsføring eller deltager i vores markedsføring og i 2 år efter, at du har tilbagekaldt dit samtykke, da vores eventuelle straffeansvar forældes efter dette tidsrum.

2.5 Leverandører og samarbejdspartnere
Når vi indgår aftaler med leverandører og samarbejdspartnere, behandler vi oplysninger om disses kontaktpersoner. Dette omfatter oplysninger om navn, stillingsbetegnelse, telefonnummer, email og om nødvendigt betalingsoplysninger.

Oplysningerne behandles enten, fordi det er nødvendigt af hensyn til opfyldelse af aftalen med den pågældende leverandør eller samarbejdspartner jf. GDPR art. 6(1)(b), eller fordi vi som led i aftalen har en legitim interesse i at behandle den pågældendes kontaktoplysninger jf. GDPR art. 6(1)(f).

Vi opbevarer relevante kontaktoplysninger igennem vores samarbejde. Skriftlige korrespondancer slettes løbende, og oplysninger som er nødvendige til at opfylde vores forpligtelser efter bogføringsloven opbevares i 5 år plus løbende regnskabsår.

3. Meddelelse om lovpligtig eller påkrævet behandling
3.1 I de tilfælde, hvor vi behandler dine personoplysninger på baggrund af en retlig forpligtelse eller et krav i henhold til kontrakt eller et krav, der skal være opfyldt for at indgå en kontrakt, er du forpligtet til at give os oplysningerne for, at vi kan opretholde kundeforholdet, opfylde kontrakten samt fakturere dig for vores ydelser m.v. Hvis du ikke ønsker at give os de oplysninger, som vi skal bruge for at overholde vores forpligtelser, kan konsekvensen være, at vi ikke har mulighed for at oprette eller fortsætte klientforholdet eller opfylde en kontrakt med dig.

3.2 Du er ikke forpligtet til at give os dine oplysninger i andre tilfælde, f.eks. til brug for vores markedsføring og udsendelse af nyhedsbreve. Konsekvensen ved ikke at give os dine oplysninger vil dog være, at du f.eks. ikke kan modtage markedsføringsmateriale og nyhedsbreve fra os.

4. Modtagere af personoplysninger
4.1 Vi behandler dine personoplysninger med fortrolighed, og vi videregiver som udgangspunkt ikke oplysningerne til tredjeparter. Vi kan dog videregive dine personoplysninger, hvis du har givet dit samtykke, hvis vi har en berettiget interesse i videregivelsen eller hvis vi har en retlig forpligtelse.

4.2 Vi kan overlade personoplysninger til vores systemleverandører, der behandler personoplysninger på vores vegne og efter vores specifikke instruks i henhold til den indgåede databehandleraftale.

4.3 I nogle tilfælde benytter vi databehandlere uden for EU/EØS, hvorved personoplysninger kan blive overført til tredjelande, bl.a. i forbindelse med vores brug af cloud-løsninger. Herved anvender vi et gyldigt overførselsgrundlag (evt. herunder Standard Contractual Clauses) inden vi overfører personoplysningerne. Overførslen sker alene under iagttagelse af de nødvendige sikkerhedsgarantier som krævet efter gældende databeskyttelseslovgivning og der foretages altid en individuel vurdering vedrørende behov for supplerende foranstaltninger.

5. Dine rettigheder
5.1 Når vi indsamler oplysninger om dig, har du en række grundlæggende rettigheder efter persondatareglerne, som du kan gøre brug af. Dine rettigheder omfatter retten til at anmode om indsigt i og berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger, begrænsning af og indsigelse mod vores behandling, samt retten til at modtage dine oplysninger i et struktureret, almindelig anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).

5.2 Ovenfor nævnte rettigheder kan være tilknyttet betingelser og begrænsninger. Hvorvidt du som registreret kan anmode om f.eks. at få dine personoplysninger slettet, vil i alle tilfælde afhænge af en konkret vurdering.

5.3 Hvis du har givet dit samtykke til vores behandling af dine oplysninger, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde dette samtykke.

5.4 Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du indgive en klage til Datatilsynet via deres hjemmeside www.datatilsynet.dk eller ved at ringe på tlf. 33 19 32 00.

6. Kontaktoplysninger
6.1 Den virksomhed, som er ansvarlig for behandling af dine personoplysninger, er:

DeltagerDanmark
CVR.nr.: 37 25 67 57
Sorøgade 6
2100 København Ø
E-mail: info@deltagerdanmark.dk
Telefon: +45 41 25 90 75

7 Ændringer7.1
Vi forbeholder os retten til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. I tilfælde af væsentlige ændringer retter vi henvendelse til dig i form af e-mail eller synlig meddelelse på vores website.

7.2 Denne privatlivspolitik er senest ændret den 19. december 2022